onsdag 28. mai 2008

Warszawa

Vi kom hjem fra en herlig langhelg i Warszawa i går. Hadde ingen forventninger til denne turen. Vet ikke helt hva jeg hadde sett for meg; kanskje en uspennende, grå og litt trist by som sliter med ressurser for å kunne utvikle seg i tritt med vestligere land. JEG TOK FEIL!!!! Jeg har nå lest meg til at byen har hatt en voldsom utvikling og vi opplevde å kunne besøke en levende, offensiv og, ikke minst, vakker by. En by som fortjener oppmerksomhet; og det skal den få av meg nå i denne bloggen. Velbekomme; en smakebit fra en by verdt et besøk.

KINGS WALK


KULTURPALASSET




EN BY MED MANGE GRØNNE PERLER - HER FRA LEZIENKYPARKEN






DETTE SLOTTET BLE OPPRINNELIG BYGD SOM ET BADEHUS...


DE NESTE TO BILDENE ER TATT FRA TOPPEN AV KULTURPALASSET.




Øl til 10 kroner halvliteren smaker fortreffelig.. Mat og drikke forøvrig lå generelt mye lavere i pris enn hjemme.


På TORGET I GAMLEBYEN stod utstilt store bamser som var dekorert av designere fra alle verdens hjørner; en bamse for hvert land. Norges bamse er nr. fire fra venstre på dette bidlet.


KONGESLOTTET


GAMLEBYEN


Ærverdige Bristol der vi hadde vår base.

2 kommentarer:

Anonym sa...

For noen flotte bilder!! Så helt nydelig ut der!! Fristet ganske mye skal jeg si deg *hihi*

Takk for koselig kommentar i bloggen min, har vært her hos deg før, og synes du har så mange flott loèr. kan liksom bare sitte og titte og titte:) Takk for at du deler arbeidet ditt her;)

Ha en god dag!

Eli Kristin Magnussen sa...

Hjelp, for noen flotte bilder fra turen din - ble faktisk veldig reiselysten nå, kjenner det kribler veldig!! Fikk frem god stemning med de bildene der :)

Og.. du er herved blitt utfordret av meg... 0(^_~)0 Ta en tur innom bloggen min og finn ut hva den er? ;)