fredag 10. oktober 2008

Hjemme igjen.

Flyet gikk fra Kreta kl. 0115 i natt. Etter en tøff natt var vi hjemme igjen i morges og da ventet noen timers søvn før jeg har sittet i kveld og gått gjennom bildene; 479 i antallet. Vi har hatt en fantastisk tur; med høy humor- og solfaktor. Det holder for oss. Vi er blitt litt vant til å reise etterhvert; men like fullt er det alltid spennende når man finner hotellet tilfeldig på nettet og ikke har ett reiseselskap i ryggen om det skulle være noe. Selv om stedet var litt slitnere enn bildene på hotellets hjemmeside tilsa (det kom egentlig ikke som et stort sjokk..) var beliggenheten perfekt i strandkanten og med kort avstand til alt annet av hva vi hadde behov for. Vi har vært på Kreta et par ganger før og et besøk på øya utenfor storsesong er å anbefale! Ingen rift om plassene noen steder. Vi var forøvrig særdeles heldige med været; vi hadde stort sett sol men grekerne ventet uværsperiode framover nå, og etter en rask titt på meldingene ser jeg at regnet er kommet også dit. Her kommer et utvalg av bildene for de som er interessert:)

Nevnte jeg høy humørfaktor?


Stæsjing før vi skal gå å spise. Melina er ganske så forfengelig...


Skjønner ikke hvilken skole hun har gått..eller jo!


Og her poseres det..




Hmm..hvordan skjedde dette tro?


Synderen!:)


Litt overskyet vær førte oss til minigolfbanen.






For noen år siden, den gangen det var helt nytt, leide vi dette huset i Maleme. Et vakkert sted det var morsomt å se igjen! Om noen er interessert finner dere informasjon om boligen her HELIOS Utleierne er et utrolig hyggelig og voksent par som bor i Chania.


Hawairose på avveie!


Trivsel på solsenga.






Utsikt fra terrassen vår.




Melina fikk sine høyt ønskede rastafletter.














Avskjed med Hellas i går kveld.


9 kommentarer:

Eli Kristin Magnussen sa...

Åååå som jeg fikk reisefeber nå... Sukk! Så deilig ut med sol & varme, bading og herlige dager på Kreta! Vært i Makrigialos en gang, herlig :)

Lever lenge på den ferieuken der tenker jeg. Her er høsten virkelig kommet. Ha ei koselig helg! Nå måå jeg køye! Ha kost meg med vin og et til mappekort, var artige å lage de!

Monica sa...

Sier som hun over: ååååh, jeg fikk også reisefeber nå. Så herlige bilder, ser ut som en kjempedeilig ferie. Også den utsikten da!!
Kos deg med bildene, de er gull verdt! Ha en fin lørdag :)
Klem

Kate-Marita Pettersen sa...

Jeg formelig kjente solstrålene kile meg i ansiktet da jeg beundret de flotte feriebildene dine:) Så ut som dere hadde det alldeles herlig sammen og hva er vel bedre å gå vinteren i møte etter dette:)

Gohelgeklem fra fersk blogger:)

ninabakke sa...

Masse flotte bilder :)

Ta deg gjerne turen innom
www.fotoverden.blogspot.com

Nina

FOTOGRAF STINE MARIE sa...

Åhh, så mange fine bilder....det så helt herlig ut med sol og varme nå ..=) Så ut som dere har hatt en skikkelig flott tur :)

Torill sa...

Ser ut som om dere hadde an fantastisk flott ferie! Nydelige jenter du har, og masse flotte bilder, klar for scrapping!
ha en super uke i gamlelandet! På med ullgensern!
hei hopp

Anonym sa...

Misunnelig misunnelig misunnelig!!! Skulle gjerne vært innehaver av den ferieopplevelsen jeg. Har vært der flere ganger, og er enig med deg det er KNALL!
Har savnet dere!
Nydelige bilder, av tre nydelige jenter;)

SILJE sa...

Så flotte bilder!!! Jeg er bare pittelitt missunnelig nå....! :)

Elisabeth Helland sa...

åh, kjære søte du, det er jo nesten så jeg fikk lyst å reise til varme strøk jo, og jeg som aldri har hatt noe sydenlyst... Du, dette var herlig, det å kikke i bildene, og du verden som det ser ut til at dere har kost dere. Slike skjønnheter du har av noen døtre.....som mor så datter, for du holder deg da så uendelig godt du også da..hihi....håper du og dine får en fin fin dag videre i dag, og har ei fin helg videre...klem